7 lekce – Modelování slona

Začneme stiskem klávesy N. Vyhledáme nezaškrtnutou možnost background image a zaškrtneme toto políčko. Rozklikneme ho a vložíme obrázek slona, který máme stažený v PC. Dále stiskneme tlačítka 5 a 3. Odstraníme kostku a vložíme plane. Poté ho pomocí R a Y a stisknutím čísla devadesát, změníme úhel pohledu na plane. Přejdeme do edit modu pomocí tabu. Zde dole zvolíme, že chcem pracovat s vrcholy a roztahujeme plane pomocí G po obrázku slona. Označíme si vrchní a spodní bod pomocí SHIFT a pravého kliku. Nyní pomocí Ctrl a levého kliku, tvoříme nové části. Vyplníme tedy slona kromě hlavy a nohou.

Obrázek č.1

Pokud máme, zvolíme výběr stěn a pomocí A, označíme úplně všechny. Nyní pomocí E extrude, uděláme asi centimetr tlustého slona a stiskneme Delete. Nyní přejdeme do Object modu a stiskneme Ctrl + A. Zvolíme postupně rotation, location a scale. Přejdeme do modifiers a zvolíme možnost Mirror. Na druhé straně základu našeho slona se objeví přesná kopie. Teď pomocí Ctrl + R rozdělíme slona napříč. Začneme modelovat nohy. Zvolíme zase výběr stěn a pomocí E jako extrude, vytahujeme dolů nohu. Postupně se dostáváme až dolů. Pomocí G nyní tvarujeme tak, že chytáme jednotlivé vrcholy nohy a tvarujeme je podle obrázku. Následně vytvarujeme i zadní nohu. Poté pomocí Ctrl + R rozdělíme napůl část od hlavy přes břicho až k ocásku. Zvolíme vrchní hrany a trochu je pomocí osových šipek zaoblíme. Stejně zvolíme i body, které prochází přes břicho a naopak je povytáhneme, aby byl slon kulatý. Následně slona vytvarujeme podle naší libosti viz. obrázek č. 2

Obrázek č.2